Новий Бескидський тунель буде здано в експлуатацію до кінця травня - Гройсман

Прем'єр-міністр України Володимир Гройсман прогнозує, що новий Бескидський тунель буде здано в експлуатацію до кінця травня.
"Новий двоколійний залізничний Бескидський тунель, який є одним з найбільших побудованих за роки незалежності інфраструктурних об’єктів української залізниці, буде остаточно зданий в експлуатацію до кінця травня – як того вимагає відповідне урядове доручення", - цитує В.Гройсмана прес-служба Кабінету Міністрів України у вівторок.
Прем'єр звернув увагу, що тунель є важливою логістичною складовою маршрутів експорту української продукції до Євросоюзу.
"Потрібно забезпечити підтримку експорту, аби в нас не було проблем із поставкою продукції", - сказав він.
Крім того, прем'єр зазначив, що в контексті забезпечення перевезень потрібно оперативно вирішувати питання забезпечення вагонами та підвищувати якість обслуговування, насамперед у пасажирському сегменті.
Як повідомлялося, в березні Кабмін збільшив кошторисну вартість будівництва Бескидського залізничного тунелю на 737 млн грн - до 2,292 млн грн.
Бескидський тунель був побудований у 1886 році й уже вичерпав свій експлуатаційний ресурс. Тунелем поїзди проходять із мінімальною швидкістю. Крім того, одноколійний тунель обмежував пропускну спроможність усього міжнародного транспортного коридору.
Крім того, нині Бескидський тунель є єдиною одноколійною ділянкою на всій довжині V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст - Любляна - Будапешт - Братислава - Ужгород - Львів). Це перешкоджає інтеграції транспортної мережі України з європейською та повноцінного використання транзитного потенціалу.
Новий тунель запрацює на повну потужність 25 травня 2018 року. Розпочнеться повне проходження поїздів. Старий буде законсервовано, він використовуватиметься як евакуаційний.
"Сукупна вартість проекту перевищила 2 млрд грн, чверть і навіть більше – кошти "Укрзалізниці", решта - кошти Європейського банку реконструкції та розвитку і Європейського інвестиційного банку. Якщо порівняти з іншими інфраструктурними проектами на залізниці, це найбільший проект за останні 10 років", - зазначав в. о. голови правління "Укрзалізниця" Євген Кравцов.