Виклики та можливості: як адаптувати маркетингове агентство під нові реалії дистанційної роботи
1. Як змінився ринок праці. COVID-19 і повномасштабне вторгнення
Українці вперше зіткнулися з надсерйозними викликами наприкінці 2019 року: трапився ковід. Він суттєво вплинув як на повсякденне життя людей, так і на можливість працювати.
Власникам компаній довелося швидко змінювати підхід до робочих процесів та розподілення обов’язків, адаптувати роботу з офісної у віддалену чи гібридну. Для когось пандемія стала часом радикальних змін, які мали позитивний вплив. Для когось — періодом збитків та необхідності скорочення робочих місць.
2022 рік. Здавалося, після важкого періоду та вимушеної адаптації до нових змін у роботі можна видихнути, але ні. У лютому почалося масштабне вторгнення, яке сколихнуло українців та змінило наше життя назавжди.
Щоб бодай якось зберегти робочі місця, потрібно було знайти вихід. Ним став віддалений варіант роботи.
В агенції LuxSite ми впровадили дистанційку з травня 2020-го через ковід. З початком війни вона стала вимушеною необхідністю, оскільки деякі співробітники виїхали за кордон, решта мали адаптуватися до повітряних тривог, відсутності електрики, стресу. Попри це, команду вдалося зберегти на 80 %, а за останній рік вона ще й виросла на 30 %. У компанії почалися операційні зміни, тому з’явилася потреба у розширенні штату.
2. Дистанційна робота: можливості та переваги
Гнучкий графік
Щоб бути продуктивним і приносити компанії дохід, важливо знати, що таке work-life баланс і чому той важливий. Адже коли не страждають інші сфери життя, у працівників не виникає потреби жалітися на умови.
Зменшення витрат
Воєнний стан негативно вплинув і на бюджети компаній. Тому гнучкий графік став win-win історією для обох сторін. З одного боку, власники тимчасово можуть не орендувати офіси, платити за комунальні послуги та забезпечення функціонування офісу. З іншого — працівники мають більше вільного часу, який раніше витрачали на дорогу. Тепер у них є змога більш ефективно розпоряджатися цим часом, зважаючи на виклики та реалії сьогодення.
Більше можливостей
Талановиті люди, які прагнуть змінювати ринок та розвивати власну експертизу, завжди на вагу золота. У сучасному світі вони на відстані одного кліка, проте, можливо, за багато кілометрів фізично. Ймовірно, фахівець, який вам потрібен, живе на іншому кінці країни чи світу. Не готовий переїжджати, але готовий доєднатися до команди, заразом — підсилити її. Будьте гнучкими і скористайтеся такою нагодою.
Цифрові інструменти
Їхнє використання дозволяє оптимізувати багато робочих процесів, як-от розсилання електронних листів, публікація дописів у соціальних мережах, управління ланцюжками продажів та аналітика маркетингових кампаній. Так у працівників з’являється більше часу на брейнштормінг, нові ідеї та проєкти, а рутинна робота стає більш автоматизованою.
3. Основні виклики дистанційної роботи для маркетингових агентств
Управління командою на відстані
Через те, що ви не збираєтеся разом, можуть виникнути складнощі в комунікації, контролі виконаних завдань. Щоб уникнути халеп, запровадьте онлайн-зустрічі, використовуйте програми постановки задач, як-от Asana, Jira, Notion тощо. Плануйте тімбілдінги для покращення стосунків поза монітором.
Мотивація працівників
Украй важливо, щоб члени команди відчували, що їх цінують і дбають про їхній добробут. Тому мотивація давно перестала бути чимось абстрактним, натомість є прозорою системою бенефітів, про яку розповідає рекрутер під час онбордингу.
Усі ці бонуси, крім заохочення працівників, виділяють агентство на ринку серед конкурентів. Адже чи не кожен прагне працювати в екологічних умовах, де цінують час і навички, допомагають рости як спеціалістові та дбають, щоб залишалися час і сили на життя поза роботою.
LuxSite Agency теж зацікавлена у професійному зростанні та корпоративній мотивації членів команди. Тому запровадила:
- 7-годинний робочий день;
- можливість працювати дистанційно;
- фінансові бонуси за перевиконання плану;
- оплату навчання;
- перегляд заробітної плати кожні 6–9 місяців;
- онлайн тімбілдінги.
У такий спосіб можна уникнути поширеного явища, як-от вигорання, та показати, що ви справді цінуєте людей та їхню участь у розвитку проєктів.
Захист конфіденційних даних
Створіть політику поводження з особистими даними. У ній вкажіть перелік персональних даних клієнтів, мету обробки, правила їхнього збору, зберігання та використання.
Оберіть надійного провайдера хмарних послуг з міжнародним сертифікатом чи експертним висновком, затвердженим Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України.
Проінструктуйте співробітників. Вони часто стають «слабкою ланкою» в питаннях захисту персональних даних. Переконайтеся, що всі використовують складні паролі та змінюють їх щокілька місяців, знають про кібербезпеку та фішинг.
4. Як адаптувати маркетингове агентство до нових реалій
Запровадьте сучасні засоби для командної роботи та комунікацій. В агенції LuxSite — це ERP система Odoo, месенджери тощо.
Наразі наша компанія надає різноманітні послуги з комплексного маркетингу, включно з SEO просуванням, розробкою сайтів, контекстною рекламою, SMM та ін. Time tracking допомагає проаналізувати, скільки часу займають конкретні процеси.
Пам’ятайте про корпоративну культуру. Щоб робота не стала тягарем, продумайте, як має виглядати день вашого працівника, щоб йому подобалося щоранку починати роботу і бути вмотивованим. У цьому допоможуть онлайн-тімбілдінги та офлайн-зустрічі. Настільний теніс, спільні посиденьки та навіть хобі — розділення якісного часу допоможе налагодити та зміцнити стосунки між колегами.
Підсумуємо
Попри велику кількість викликів, бути готовим до них кожного разу все одно нелегко. Намагаючись побудувати міцні зв’язки в агентстві, пам’ятайте, що основа та ґрунт — це люди. Вони — гарантія вашого успіху та розвитку. Тому забезпечте їм комфортні умови, а вони натомість будуватимуть ваш бізнес, закриватимуть запити та ставатимуть кращими.
Віддалена робота — не вирок, а інша форма, у якій варто шукати нові можливості та варіанти взаємодії у команді.