АМКУ рекомендував МОЗ встановити чіткі правила промоції лікзасобів

Антимонопольний комітет України (АМКУ) надав Міністерству охорони здоров'я обов'язкові до розгляду рекомендації щодо розроблення та прийняття нормативно-правових актів зі встановлення чітких і прозорих правил промоції та маркетингу лікарських засобів для всіх учасників ринку.
Як повідомила державний уповноважений АМКУ Світлана Панаіотіді на своїй сторінці в соцмережі Facebook, рекомендації було надано з метою забезпечення кінцевих споживачів можливістю об'єктивного та неупередженого, самостійного вибору препаратів в аптечних закладах, а також унеможливлення спотворення конкуренції на ринку та реалізації препаратів за завищеними цінами внаслідок використання маркетингових інструментів.
Вона уточнила, що з моменту публікації (наприкінці 2016 року) звіту за результатами дослідження фармринків у 2014-му - першій половині 2016 року, в якому серед інших рекомендацій було встановлення чітких взаємовідносин у сфері промоції та маркетингу ліків, на сьогодні до комітету не надходили на погодження будь-які проекти нормативно-правових актів щодо врегулювання маркетингових послуг у фармгалузі.
Водночас реалізація лікарських засобів за допомогою маркетингових послуг має великий попит, про що свідчать численні звернення учасників фармринку до АМКУ з проханням надати роз'яснення щодо відповідності застосовуваних ними маркетингових послуг для реалізації ліків законодавству про захист економічної конкуренції.
"Це свідчить про існування суспільного запиту учасників фармацевтичного ринку у встановленні чітких та зрозумілих умов замовлення та надання маркетингових послуг", - зазначила С.Панаіотіді, наголосивши, що комітет, у свою чергу, надає рекомендації та висновки на підставі звернення конкретного суб'єкта госпдіяльності, що є документом індивідуальної дії і не може за замовчуванням застосовуватись до всіх учасників ринку.
Як повідомлялося, в листопаді 2016 року АМКУ оприлюднив звіт за результатами дослідження фармринків у 2014-му – першій половині 2016 років, в якому констатував значну ринкову владу фармдистриб’юторів "БаДМ", "Вента" і "Оптима-Фарм" та ознаки монополізму в роздробі.