Інтерфакс-Україна
18:32 15.07.2021

Мінінфраструктури пропонує з 2027 року поетапно заборонити ввезення та реєстрацію в Україні бензинових і дизельних авто

2 хв читати
Мінінфраструктури пропонує з 2027 року поетапно заборонити ввезення та реєстрацію в Україні бензинових і дизельних авто

Міністерство інфраструктури України з метою стимулювання використання електротранспорту пропонує з 1 січня 2027 року поетапно заборонити ввезення та першу держреєстрацію автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ), зокрема вироблених в Україні.

Відповідний проект закону "Про внесення змін до закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів" оприлюднено на сайті міністерства минулого тижня.

У документі, зокрема, пропонується з 1 січня 2027 року заборонити ввезення і першу реєстрацію вживаних автомобілів із дизельними двигунами, а з 1 січня 2030 року - нових автомобілів із дизельними ДВЗ, а також вживаних і нових автомобілів із бензиновими двигунами.

Заборона не поширюватиметься на автомобілі Збройних сил України та інших військових формувань, автомобілі фермерських господарств, які використовують їх за межами автомобільних доріг загального користування, автомобілі, набуті у спадок, а також на автомобілі, випущені до 1 січня 1981 року.

У пояснювальній записці до законопроекту зазначено, що 90-95% викидів забруднювальних речовин у повітря припадає на автотранспорт із ДВС (за винятком мегаполісів), а транспортна політика ЄС поставила завдання скоротити наполовину експлуатацію авто на традиційних видах пального в містах до 2030 року і повністю відмовитися до 2050 року.

Водночас, наголошується в документі, на відміну від жителів ЄС, бідніші українці експлуатують авто довше, "що є наслідком, зокрема, ввезення в Україну вживаних автомобілів з ЄС".

За оцінкою авторів законопроекту, така заборона сприятиме збільшенню частки використання електротранспорту та електромобілів, зокрема доведенню частки електротранспорту у внутрішньому сполученні до 75% у 2030 році.

Серед можливих ризиків відзначається ввезення значної кількості вживаних авто з ДВС з країн ЄС для реалізації в Україні напередодні дат заборони.

Як зазначає Мінінфраструктури, законопроект розроблено з метою реалізації окремих положень Угоди про асоціацію між Україною та Євросоюзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, а також директиви ЄС від 2009 року "Щодо просування чистих та енергоефективних транспортних засобів автомобільного транспорту".

У свою чергу таку аргументацію розкритикував експерт з питань енергетики Геннадій Рябцев.

"Мені дуже хочеться дізнатися прізвища розробників цього "документа", що аргументують заборону в Україні двигунів внутрішнього згоряння з 2030 року потребою в імплементації директиви, відсутньої в Угоді про асоціацію з ЄС", - написав він на своїй сторінці у Facebook у четвер.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Проєкт 1,5 ГВт ВЕС на Закарпатті займе до 5 років – СЕО "Вітряні парки України"

У виробника вітротурбін "ФВТ" та на зведенні ВЕС на Закарпатті вже працює майже 20% місцевого населення – СЕО

Біометан з України конкурентоспроможний, але є низка загроз цьому – енергоексперт Занєвич

Глава Міндовкілля: Оновлена СНВР фокусується на відновлені екосистем, ВДЕ та інноваційних технологіях

ВДЕ-генерація в Україні освоїла менше 10% придатних для неї територій – топ-менеджер Ощаду

Потужність офшорних вітряків у світі зросте на 19 ГВт у 2025 році - Rystad

ЄК допоможе Україні в закупівлі природного газу та розвитку відновлюваних газів – пакет підтримки

Vitagro експортувала першу партію біометану приблизно 68 тис. куб. м в Німеччину – компанія

Енергомитниця оформила першу декларацію для експорту біометану

"Укренерго" може спрямувати на борги на БР та перед виробниками "зеленої" е/е 12-13 млрд грн – глава компанії

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА