16:57 30.05.2023

ВР змінила закон про рекламу відповідно до вимог Єврокомісії для вступу України до ЄС

3 хв читати
ВР змінила закон про рекламу відповідно до вимог Єврокомісії для вступу України до ЄС

Верховна Рада імплементувала положення acquis Європейського Союзу у сфері аудіовізуальної реклами відповідно до рекомендацій Єврокомісії, необхідних Україні для початку переговорів про вступ до ЄС.

За відповідний законопроєкт №9206 про внесення змін до закону "Про рекламу" у другому читанні та в цілому проголосували 298 народних депутатів на пленарному засіданні Верховної Ради у вівторок, повідомляє сайт парламенту.

Документ спрямований на оновлення закону "Про рекламу" в частині його гармонізації з Директивою про аудіовізуальні медіапослуги, реалізації принципу технологічної нейтральності, забезпечення повного та належного захисту інтересів споживачів, а також захисту рекламного ринку України від негативного впливу ззовні, передусім - через несумлінні практики поширення в Україні реклами з боку іноземних суб'єктів, пов'язаних із державою-агресором.

Законопроєкт, зокрема, запроваджує нові терміни ("користувацький контент", "продакт-плейсмент"), уточнює поняття "реклама" та її форми, встановлює критерії, згідно з якими реклама потрапляє під юрисдикцію України.

Згідно з законопроєктом, можуть бути звужені вимоги щодо обов'язковості оплати розповсюдження реклами на території України (вона стосуватиметься лише аудіовізуальних медіа та з непоширенням таких вимог на рекламу мовників країн ЄС офіційними мовами ЄС).

Законопроєкт передбачає саморегулювання та співрегулювання у сфері реклами шляхом ухвалення кодексів (правил) створення та розповсюдження реклами, зокрема реклами алкогольних напоїв.

Проєкт закону також розширює заборону на розміщення в рекламі тверджень або зображень, що є дискримінаційними або розпалюють ненависть, ворожнечу чи жорстокість щодо окремих осіб або груп осіб за такими ознаками, як вік, етнічна приналежність, сексуальна орієнтація, інвалідність.

Законопроєкт також збільшує до 20% квоту реклами (розраховується не погодинно, а для часових проміжків з 6:00 до 18:00 і з 18:00 до 24:00) у лінійних аудіо- та аудіовізуальних медіа.

Крім того, передбачається можливість спрощення правил переривання реклами трансляції фільмів (за винятком документальних і серіалів), програм новин і програм для дітей (не частіше ніж один раз кожні 30 хвилин). Під час трансляції програм, що складаються з автономних частин або спортивних подій, реклама розміщується в перервах між їхніми частинами.

Водночас забороняється обробляти персональні дані дітей для прямого маркетингу та профілювання, передбачено запровадження регулювання реклами на платформах загального доступу, зокрема обов'язковість маркування реклами, а також відповідності законодавству про рекламу.

Під час голосування за законопроєкт №9206 народні депутати вилучили з нього поправки, що мали заборонити рекламну викладку сигарет у місцях роздрібної торгівлі, а також відхилили поправки, які могли послабити заборону на рекламу алкоголю на телебаченні та радіо, повідомив у телеграмі народний депутат Ярослав Железняк (партія "Голос").

Як повідомлялося, Європейська Бізнес Асоціація та Американська торговельна палата зверталися з відповідною вимогою до парламенту, мотивуючи прохання можливим зростанням тіньового ринку акцизних товарів.

Документ передбачає вилучення з національного законодавства архаїчних норм, спрощення вимог до реклами послуг, що надаються з використанням електронних комунікацій, уточнення регулювання соціальної реклами.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

РЕКЛАМА

ОСТАННЄ

Країни НАТО підтримали ініціативу Німеччини щодо забезпечення України засобами ППО

На харківському напрямку ворог намагався 5 разів прорвати оборону, напружена ситуація на курахівському напрямку - Генштаб

Від початку доби було 95 бойових зіткнень, окупанти скинули близько 40 КАБів - Генштаб

Нідерланди нададуть Україні БМП YPR із дистанційним управлінням

У постачанні ППО оперативності вільному світові не вистачає

Генерал Браун: Впевнений, що надані США ATACMS не були використані по Росії

Російська армія продовжує активні дії на куп'янському, курахівському, краматорському та покровському напрямках, активізувалася авіація ворога

На харківському напрямку за добу відбулося чотири бойові зіткнення, двічі - поблизу Вовчанська, ситуація під контролем

Байден розкритикував плани прокурора МКС домогтися ордерів на арешт Нетаньягу і глави Міноборони Ізраїлю

У США зараз немає планів відправляти своїх військових інструкторів в Україну - генерал Браун

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новости со всей Украины

РЕКЛАМА