Інтерфакс-Україна
14:07 23.11.2016

"Укрзалізниця" планує рефінансувати валютні борги поновлюваними кредитними лініями

4 хв читати
"Укрзалізниця" планує рефінансувати валютні борги поновлюваними кредитними лініями

"Укрзалізниця" планує рефінансувати наявні строкові кредити в іноземній валюті поновлюваними кредитними лініями, повідомив фінансовий директор підприємства Олександр Бужор.

"Ми вважаємо боргове навантаження підприємства надто високим і, відповідно, вживаємо заходів, щоб її знизити. З цією метою ми ведемо переговори з низкою банків з тим, щоб зменшити валютну навантаження і замінити більшу масу кредитів в іноземній валюті поновлюваними кредитними лініями", - сказав він під час телефонної конференції з утримувачами єврооблігацій "Укрзалізниці" у вівторок ввечері.

За оцінками О.Бужора різниця у вартості строкових кредитів і поновлюваних кредитних ліній дасть змогу "Укрзалізниці" заощадити близько 30% видатків на обслуговування кожного окремо кредиту.

Фінансовий директор при цьому зазначив, що з кінця минулого - початку поточного року підприємство істотно просунулася в питанні реструктуризації боргів, і найближчим часом планує зробити чергові кроки в цьому напрямку.

"Уряд України пішов нам назустріч в цьому питанні, прийнявши постанову (№551 від 6 вересня 2016 року – ІФ), що спрощує реструктуризацію існуючих кредитів і узгодження залучення нових. Це постанову прийнято терміном до кінця 2016 року, але ми сподіваємося, що в наступному році буде ухвалено аналогічну постанову, яка дасть змогу нам реструктуризувати кредити в такому спрощеному порядку", - сказав О.Бужор.

Що стосується боргів "Донецької залізниці" перед іноземними кредиторами, зокремаза облігаціями, "Укрзалізниця" продовжує обслуговувати ці борги без умов відкладання, оскільки щодо них передбачена крос-порука.

"Обслуговування цих боргів відбувається своєчасно і повністю, і ми впевнені, що фінансовий стан "Укрзалізниці", який дедалі поліпшується, дасть змогу нам продовжувати обслуговування і в майбутньому", - запевнив фінансовий директор "Укрзалізниці".

Він зазначив, що відсутність повноцінного контролю над "Донецькою залізницею" не може не спричинити певних труднощів у діяльності "Укрзалізниці".

"Ми наголошуємо: ці основні кошти ("Донецької залізниці" – ІФ) були і залишаються нашими, і борги підприємства були і залишаються нашими. Єдине, ми вважаємо несправедливим примусове списання з нас цих боргів доти, доки ми не почали повністю контролювати основні кошти "Донецької залізниці", - сказав О.Бужор.

За його словами, нині підготовлено проект закону, який має запобігти примусовому списанню коштів із рахунків "Укрзалізниці" щодо боргів "Донецької залізниці" до відновлення контролю над її основними коштами.

Згідно з презентацією "Укрзалізниці", представленою під час телефонної конференції, підприємство планує реструктуризувати прострочені зобов'язання на $64,4 млн (зокрема $5,7 млн номіновано в гривні) "Донецької залізниці" і на $173,1 млн (зокрема $19,9 млн у гривні) інших його структур.

Крім того, реструктуризації підлягають ще непрострочені зобов'язання "Донецької залізниці" на $90,5 млн (зокрема $31,6 млн номіновано в гривні) та інших структур "Укрзалізниці" на $153,4 млн (зокрема $101,7 млн у гривні).

"Укрзалізниця" розраховує завершити реструктуризацію всіх прострочених внутрішніх зобов'язань (за винятком "Донецької залізниці") до кінця 2017 року.

Як повідомлялося, "Укрзалізниця" 12 травня 2015 року заявила про порушення зобов'язань з виплати основної суми за деяким внутрішнім двосторонніми кредитними угодами, крос-дефолт за єврооблігаціями і плани реструктуризації боргу перед приватними кредиторами на 32 млрд грн при загальній сумі боргу в 37,5 млрд грн, зокрема внутрішнього – 22 млрд грн.

Потім у вересні 2016 року "Укрзалізниця" запитала у власників єврооблігацій перегляд порушених ковенант у зв'язку з порушенням зобов'язань щодо реструктуризації до 14 вересня 2016 року низки внутрішніх зобов'язань, виникнення дефолту щодо яких може спричинити крос-дефолт за єврооблігаціями.

Серед таких зобов'язань "Укрзалізниця" називала близько $69,4 млн основної суми боргу за податковими зобов'язаннями "Донецької залізниці" і близько $173,1 млн основної суми боргу щодо зобов'язань інших її структур. Компанія зазначала, що продовжує сплачувати належні відсотки (крім зобов'язань ДП "Донецька залізниця"), але основна сума боргу не виплачується.

"Укрзалізниця" також повідомила про наявність близько $2,8 млн основної суми боргу за зобов'язаннями її структур (крім "Донецької залізниці"), реструктуризація яких ускладнена судочинством у справі про банкрутство кредитора. Компанія також продовжувала сплачувати нараховані відсотки за вказаними зобов'язаннями, але основна сума не виплачується.

Крім цього, "Укрзалізниця" повідомила про заборгованість майже на $38,4 млн за зобов'язаннями "Донецької залізниці", яка не була включена в периметр обов'язковою до реструктуризації. Компанія не виплачує ні відсотки, ні основну суму боргу з цієї заборгованості. Вирішення ситуації навколо цієї заборгованості залежить від відновлення контролю над операційними активами "Донецької залізниці", розташованими в зоні АТО.

22 листопада "Укрзалізниця" звернулася до власників єврооблігацій з проханням продовжити до кінця 2017 року звільнення від умови крос-дефолту за певної внутрішньої заборгованості, зокрема "Донецької залізниці". Ті, що погодилися на таке пом'якшення умов, отримають $5 за кожні $1000 номіналу єврооблігацій. Збори власників призначено на 7 грудня 2016 року.

ЩЕ ЗА ТЕМОЮ

ОСТАННЄ

Суд застосував запобіжний захід у вигляді застави на 10 млн грн до адвоката, якого підозрюють у несанкціонованому доступі до ЄДРСР

На Харківщині ворожий дрон атакував наряд поліції, правоохоронці отримали контузії

Норвегія надає Україні ще 415 млн євро на артилерійські боєприпаси

Прем'єр Бельгії разом з міністром оборони прямують до України

Ватикан передає Україні чотири машини "швидкої" з медикаментами

Представник ОБСЄ з питань свободи ЗМІ засудив ракетну атаку РФ на офіси каналів іномовлення у Києві

Конференція з відновлення України у Римі стане найбільшою організованою урядом Італії міжнародною подією у 2025р

Україна і JEF продовжать регулярний діалог для більш ефективного протистояння викликам європейської безпеки - ОП

Мелоні збирається до США, Венс – до Італії, будуть говорити про тарифи – ЗМІ

ЄС запропонував США нульові мита на промтовари - голова Єврокомісії

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА