Україна втрачає шанс порятунку "Антонова" та співпраці з Німеччиною з виробництва Ан-124 "Руслан" - Тарута

Через відсутність виразної державницької позиції керівництва держконцерну "Укроборонпром" та президента України наша країна втрачає можливість реалізації унікального проекту з експлуатації літаків Ан-124 "Руслан" із Німеччиною та перспективу їх виробництва на київських і німецьких майданчиках, заявив народний депутат Сергій Тарута, який очолює міжпарламентську групу зі зв'язків із Німеччиною.
Як повідомляє прес-служба нардепа, у вівторок під час Другого українсько-німецького бізнес-форуму С.Тарута розповів, що йдеться про зрив програми широкомасштабної співпраці концерну "Антонов" із Бундесвером ФРН і НАТО з перевезення великогабаритних вантажів і можливого початку спільного виробництва "Русланів" на виробничих потужностях у Києві та Лейпцизі.
Раніше для здійснення перевезень було створено два комерційні підприємства: одне безпосередньо концерном "Антонов" і друге - спільно з росіянами "Волга-Дніпро" (вони також мають парк АН-124 із часів СРСР). Після початку антитерористичної операції НАТО в Афганістані в Лейпцизі було створено спеціальний транспортний хаб для перевезення вантажів НАТО літаками "Антонов". Також на паритетних засадах українська та російська сторони в Німеччині відповідно до всіх вимог німецького законодавства заснували відповідну структуру - Salis GmbH, яка координувала всі подібні перевезення. При цьому близько 80% перевезень замовляв безпосередньо Бундесвер, а решта замовлень надходила від інших країн-членів НАТО.
Відповідний контракт дійсний до 2017 року. Але у зв'язку з агресією РФ проти України, офіційна влада України прийняла рішення розірвати контракт, щоправда, заявила про це лише в 2016 році. Можливо, українська сторона розраховувала отримати всі замовлення для України, але німецька сторона неформально попередила українське керівництво, що сподівання України отримати всі замовлення необґрунтовані.
Водночас є реальна можливість розвитку стратегічної співпраці Німеччини та України у сфері літакобудування.
За інформацією С.Тарути, обговорювалася можливість спільного випуску "Русланів" в Україні та Німеччині. При цьому німецька сторона готова була взяти на себе основну частину організаційних і фінансових витрат щодо запуску цього масштабного проекту і представила модель такої співпраці.
"Незважаючи на наші численні обговорення на найвищому рівні в Україні, нам не вдалося переконати "Укроборонпром" і президента в необхідності прийняти цю пропозицію німецької сторони. В результаті нещодавно Франція підписала контракт на закупівлю відповідних послуг із транспортування вантажів США, а Бундесвер буквально кілька днів тому підписав контракт на закупівлю понад 50 транспортних літаків Lockheed Martin С-130 у США. В результаті незрозумілої політики керівництва "Укроборонпрому" та президента України нам завдано колосальних збитків, адже йшлося про реальну можливість дати нове життя "Антонову" та вийти на реальний рівень стратегічного партнерства з Німеччиною", - зазначив С.Тарута.