ДП "Антонов" планує до кінця року почати практичну співпрацю з КНР за програмою Ан-225

У ДП "Антонов" (Київ) розраховують розпочати практичну співпрацю з КНР щодо проекту завершення будівництва модернізованого Ан-225 "Мрія" вантажопідйомністю 250 тонн на замовлення китайської Aerospace Industry Corporation of China (AICC), однак підкреслюють: терміни проведення робіт залежать від китайської сторони.
Як повідомив журналістам заступник головного конструктора ДП "Антонов" Геннадій Габрук в середу в Києві, українська сторона зацікавлена вже до кінця року почати розробку конструкторської документації на модернізований Ан-225, який буде будуватися в Києві для AICC в рамках окремого контракту.
Він не зміг уточнити терміни укладання угоди, а також орієнтовні терміни передачі модернізованого супертранспортника замовнику, підкресливши: "Все залежить від можливостей китайської сторони".
Як уточнив заступник головного конструктора, за умови забезпечення фінансування на добудову і сертифікацію модернізованої "Мрії" українським авіабудівникам потрібно близько чотирьох-п'яти років.
"Оригінальна конструкторська документація на Ан-225 "Мрія" - в Києві, в ДП "Антонов", - зазначив Р. Габрук.
Він не конкретизував зміст запланованої модернізації, уточнивши лише, що літак буде оснащений новим обладнанням, а також двигунами виробництва ПАТ "Мотор Січ" (Запоріжжя).
Як зазначив Р. Габрук, в разі передбаченої планами співпраці з AICC організації спільного ліцензійного виробництва Ан-225 у Китаї, терміни якого ще не сформовані, літак буде випускатися в КНР під ім'ям Ан-225. Передача інтелектуальної власності на Ан-225 "Мрія" китайській стороні під час співпраці з проектом не передбачена, акцентував він.
Як зазначив президент ДП "Антонов" Олександр Коцюба, укладена в Пекіні угода з AICC за програмою Ан-225 є рамковою. За його словами, реалізація планів щодо створення спільного ліцензійного виробництва супертранспортника в КНР буде залежати від успішності співпраці по проекту завершення будівництва модернізованої "Мрії".
Окрему увагу президент ДП "Антонов" звернув на некоректне інформування щодо планів українсько-китайської співпраці за програмою Ан-225 окремими зарубіжними медіа.
ДП "Антонов" провідний український розробник та виробник авіатехніки, визнаний світовий лідер у ніші транспортних літаків широкого призначення. Підприємство співпрацює з 76 країнами світу. За рішенням уряду, з квітня 2015 року входить до складу держконцерну "Укроборонпром".
ДП "Антонов" і китайська AICC 30 серпня в Пекіні уклали угоду про співпрацю за програмою Ан-225, обумовлює плани сторін щодо добудови в Києві другого екземпляра "Мрії" в інтересах китайського замовника, а також організацію спільного ліцензійного виробництва супертранспортника в КНР. Низка зарубіжних ЗМІ повідомила, що підписаний договір нібито передбачає безкоштовну передачу українською стороною китайцям прав власності на Ан-225 "Мрія", зокрема документації і специфікації на супертранспортник.
Важкий транспортний Ан-225 "Мрія" вантажопідйомністю 250 тонн створений в 1988 році для транспортування із заводів-виготовлювачів і запасних аеродромів орбітального космічного корабля "Буран", а також ракетних блоків "Енергія" на космодром "Байконур" (Казахстан). Крім того, літак планувався для використання в якості повітряної стартової платформи для космічних запусків. Програма з будівництва літака була згорнута у зв'язку з розпадом СРСР.
Навесні 2001 року літак був відновлений, того ж року отримано сертифікат типу і розпочато комерційну експлуатацію літака у складі компанії "Авіалінії Антонова".
Будівництво другого екземпляра Ан-225 "Мрія" розпочато в 1987 році, в рамках якого була виконана складання агрегатів планера, зокрема, зібрані фюзеляж і крило.
Інтерес до добудови другого екземпляра Ан-225 "Мрія" на різних етапах озвучували західні партнери України в авіапромі. Разом з тим практичної реалізації ці плани не мали.