Інтерфакс-Україна
00:52 11.09.2012

Український авторинок під час введення утилізаційного збору може скоротитися пропорційно подорожчанню авто - експерт

4 хв читати

Продаж автомобілів в Україні за умови введення країною утилізаційного збору може скоротитися пропорційно подорожчанню цих автомобілів з урахуванням закладеного в їхній собівартість нового збору, вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

"Є поняття фінансової місткості ринку: якщо в Україні на сьогодні вона становить $5 млрд і за ці гроші люди придбали 200 тис автомобілів (у 2011 році - ІФ), то у разі збільшення ціни на 10% відповідно ділимо ємність на змінену ціну. Буде продано на 10-12% автомобілів менше", - сказав він агентству "Інтерфакс-Україна" в понеділок.

О.Назаренко додав, що купівельна спроможність населення сьогодні низька, тому, незважаючи на занепад автопарку України", купують стільки автомобілів, скільки можуть".

Як повідомлялося, у поточному році продаж автомобілів очікується на рівні минулого року (220 тис.), або навіть на 5% менше.

На думку О.Назаренка, після введення обома країнами утилізаційного збору російські покупці українських автомобілів, враховуючи їхнє подорожчання, швидше за все, зроблять вибір на користь недорогих іномарок. Водночас український покупець ВАЗів (переважно сільські жителі) все одно буде прагнути купувати навіть подорожчали авто цієї марки, оскільки вони підходять для українських доріг та їх можна ремонтувати самотужки внаслідок доступності запчастин.

Гендиректор ВААІД також розкритикував саму ідею введення утилізаційного збору в тому вигляді, в якому це зробила Росія і планує Україна. "Насправді у жодній іншій країні світу такого збору немає. Навпаки, в інших країнах люди ще й гроші отримують за утилізацію автомобіля. Та й в Україні є фірми, які цим займаються, тому людині вигідніше одержати гроші за утилізацію або навіть здати на брухт, а не звертатися в якусь "кишенькову" фірму, яка покладе гроші в кишеню, а утилізує автомобіль безкоштовно", - пояснив він.

Водночас, на думку О.Назаренка, введення Росією утилізаційного збору (у відповідь на який Україна також має намір запровадити аналогічний збір) певною мірою є відповідною реакцією на намір України ввести ввізні мита за результатами спецрозслідування щодо імпорту авто.

"Хоча деякі ЗМІ пишуть, що РФ ввела утилізаційний збір як компенсаційну міру у зв'язку зі зниженням мит у разі вступу до СОТ, жодна офіційна особа РФ таку інформацію не озвучила. Водночас міністр торгівлі ЄЕК Слєпнєв чітко зазначив, що певною мірою до України у РФ теж є претензії, і на підготовлюване рішення (про введення спецмита - ІФ), вона не може не реагувати", - зазначив він.

Як вважає О. Назаренко, озвучену автовиробниками думку про те, що, ввівши утилізаційний збір, Росія порушує угоду про режим вільної торгівлі, не витримує критики. "А коли "Укравтопром" пропонував запровадити 37-відсоткове мито на імпорт автомобілів, - це не порушення режиму вільної торгівлі?", - підсумував він.

При цьому гендиректор ВААІД додав, що Україна не може запровадити аналогічних заходів лише щодо російських автомобілів, оскільки буде складно пояснити, чому російські авто підлягають утилізації, а інші ні. У разі ж введення його на всі імпортовані авто можуть бути введені відповідні санкції з боку СОТ.

На запитання про те, чи може СОТ у такому разі застосувати санкції і до Росії, О.Назаренко зазначив, що оскільки світові автовиробники вже побудували в РФ 28 автозаводів, їх мало хвилює імпорт автомобілів, тому навряд чи хтось ініціюватиме такі санкції.

На його думку, для Росії можливе скорочення продажу на українському ринку у разі запровадження Україною утилізаційного збору стане "комариним укусом" із урахуванням невеликих обсягів експорту (1,5%), тоді як 95% українського автоекспорту припадає на РФ.

"У результаті постраждають покупці українських авто в Росії та російських в Україні Тому моя думка - треба припинити цю торговельну війну, вона нікому не потрібна, а нам треба припинити спецрозслідування без введення мита, сказати, що ми проти ваших машин нічого не маємо, та тоді РФ сама ж піде на зниження збору для наших автомобілів", - вважає гендиректор ВААІД.

Як повідомлялося, з 1 серпня 2012 року у РФ набув чинності закон про 30-відсотковий утилізаційний збір на окремі види колісних транспортних засобів, відповідно до якого за кожний транспортний засіб, що ввозиться до РФ або вироблений у РФ, сплачується утилізаційний збір для гарантування екологічної безпеки. Платниками збору визнають осіб, які здійснюють ввезення автомобілів в РФ, а також особи, які виробляють автомобілі на території Росії.

Водночас Україна заявила про намір запровадити аналогічні заходи.

Міністр економічної торгівлі та розвитку Петро Порошенко на зустрічі з головою колегії Євразійської економічної комісії Віктором Христенком у Києві в понеділок повідомив про те, що Україна сподівається вирішити питання скасування утилізаційного збору на ввезення авто, на саміті голів урядів країн СНД в Ялті 28 вересня 2012 року.

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА