Лібералізація ринку газу для населення поставить у центрі клієнта замість постачальника - топ-менеджер "Нафтогазу"

Запланована з 1 липня 2020 року лібералізація ринку природного газу для побутових споживачів перемістить у центр клієнта замість постачальника, переконаний головний операційний директор - виконавчий директор із трансформації групи "Нафтогаз" Отто Ватерландер.
"Українець як клієнт має бути в центрі ринку. Не він має оббивати пороги газзбутів і регулятора, щоб розірвати або підписати договір, а навпаки - його поштова скринька має ломитися від акційних листів про найкращі умови, додаткові опції та знижки", - написав він у колонці на сайті агентства "Інтерфакс-Україна".
Топ-менеджер "Нафтогазу" нагадав, що український ринок газу суттєво змінився за останні шість років: доступ до газотранспортної системи (ГТС) демонополізовано, десятки українських та іноземних трейдерів імпортують газ із Європи, сотні постачальників конкурують цінами та сервісом за українського клієнта.
"Але все це - в секторі промисловості та бізнесу. Тим часом українські домогосподарства досі закріплені за регіональними постачальниками. Через декілька суперечливих норм у правилах постачання газу українцям вкрай складно реалізувати своє право самостійно змінювати постачальника", - зазначив він.
Ватерландер переконаний, що лібералізація ринку з подальшим стимулюванням ефективної конкуренції серед постачальників дасть змогу клієнтові отримувати найнижчу ціну.
"Але замість логічного вирішення цього питання ми чуємо критику подальшого відкриття ринку газу для населення: нібито в разі зміни постачальника або українці перестануть платити за газ, або нові постачальники виявляться недобросовісними. Світова практика показує, що ці проблеми вирішує вільний ринок - свобода вибору постачальника, конкуренція, поліпшення сервісних послуг для клієнтів. Тобто, щоб українці отримали чесну і ринкову ціну газу, потрібна велика кількість гравців - як і на будь-якому ринку продуктів або послуг. Лише за таких умов постачальник максимально гнучкий, економний, інноваційний і зручний для клієнта", - наголосив він.
За його словами, "Нафтогаз" готовий бути двигуном реформи ринку газу для населення, зокрема, взявши на себе роль постачальника "останнього сподівання", який гарантує забезпечення газом будь-якого клієнта, що залишився без постачальника. Паралельно компанія сприятиме збільшенню конкуренції в роздрібному сегменті всіх регіонів країни.
"Необхідно дати змогу клієнту вільно і швидко - "в один клік" - переходити до нового постачальника. Всі операції, без додаткової присутності абонента, можуть між собою провести оператори газотранспортної та газорозподільної мережі, новий і попередній постачальники. Якщо промисловим клієнтам для переходу достатньо передати постачальнику EIC-код, цього має бути достатньо і для домогосподарства", - зазначив Ватерландер.
Як повідомлялося, голова "Нафтогазу" Андрій Коболєв наприкінці квітня закликав енергорегулятора прискорити ухвалення рішень, які знімуть обмеження з можливості зміни побутовими споживачами (населенням) постачальника газу.
За словами голови НАК, ідеться про скасування норми, яка не дає змоги змінити постачальника за наявності будь-якої заборгованості, що надає газзбутам перевагу з утримання клієнтів, особливо в період карантину, коли у споживача може не бути доходу для оплати рахунків.
"Нафтогаз України" об'єднує найбільші нафтогазовидобувні підприємства країни. Група є монополістом зі зберігання природного газу в підземних сховищах і транспортування нафти трубопровідним транспортом територією країни.