Інтерфакс-Україна
07:28 16.05.2020

"Мілкіленд" в I кв. збільшила чистий збиток у 2,1 раза

5 хв читати
"Мілкіленд" в I кв. збільшила чистий збиток у 2,1 раза

"Мілкіленд", молочна група з активами в Україні, РФ і Польщі, за січень-березень 2020 року одержала EUR7,62 млн чистого збитку, що в 2,1 разів більше, ніж за аналогічний період 2019 року.

Згідно зі звітом групи на сайті Варшавської фондової біржі, виручка "Мілкіленд" за перший квартал знизилася на 22,8% - до EUR22,79 млн, валовий прибуток - на 37%, до EUR2,29 млн, тоді як операційний збиток зріс у 1, 6 рази - до EUR2,86 млн. "Мілкіленд" збільшив EBITDA з від'ємним значенням у 5,6 раза - до EUR1,25 млн.

Україна забезпечила 36% виторгу групи в першому кварталі 2020 роки (зростання 12 п.п. у річному обчисленні). Виручка сегмента знизилася на 46% до - EUR10,6 млн переважно через зростання цін продажу готової продукції відповідно до загальних тенденцій ринку.

Польща внесла 7% до виручки групи в січні-березні 2020 роки (зниження на 1 п.п.), виручка сегмента знизилася на 18% - до EUR2 млн на тлі зниження обсягів продажів.

Росія була найбільшим географічним сегментом за виручкою для "Мілкіленду" в першому кварталі 2020 року, забезпечивши 57% (зниження на 10 п.п.). Виручка сегмента знизилася на 16% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року і склала EUR16,9 млн, переважно через скорочення обсягів продажів, викликаних зниженням обсягів переробки.

Суцільномолочні молочні продукти були найбільшим сегментом з точки зору доходів (41% виручки в першому кварталі 2020 року проти 51% в першому кварталі 2019 року). Виручка сегмента знизилася в звітному періоді на 38,4% - до EUR9,3 млн на тлі зниження обсягів продажів.

На частку сиру і вершкового масла довелося приблизно 33% від загальної виручки групи в січні-березні 2020 роки (35% в першому кварталі 2019 року). Виручка сегмента знизилася на 26,4% до EUR7,6 млн через зниження обсягів продажів на російському, а також на експортних ринках.

У сегменті "Інгредієнти" виручка виросла на 41% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року до EUR5,9 млн на тлі зростання обсягів продажів, зокрема, на ринку ЄС. Це сприяло зростанню частки в загальній виручці до 26% з 14% у першому кварталі 2019 року.

"Мілкіленд" у першому кварталі 2020 року знизила загальний обсяг продажів на 40% головним чином через наслідки глобальної кризи COVID-19 на ринках операцій групи. Зокрема, спостерігалися більш низькі обсяги продажів сиру, вершкового масла і цільномолочної продукції, що частково компенсувалося збільшенням обсягів продажів сегмента "інгредієнти".

Прагнучи підтримати прибутковість бізнесу, Milkiland Ukraine сфокусувалася на розвитку продажів продуктів з високою доданою вартістю, серед яких інноваційні безлактозні сири і цільні молочні продукти. Однак, за інформацією компанії, масовий імпорт молочних продуктів в Україну, перш за все з ЄС, що посилює конкуренцію на місцевому ринку, разом із обмеженими експортними можливостями на тлі відносно високих цін на сировину, вивели показник EBITDA Milkiland Ukraine у негативну територію (понад EUR0,2 млн з від'ємним значенням проти EUR0,2 млн з позитивним за аналогічний період 2019 року).

Левова частка скорочення обсягів продажів у січні-березні 2020 року, згідно зі звітом компанії, припала на російську дочірню компанію групи - "Останкіно". Одна з причин - нездатність компанії переконати деяких ключових клієнтів, місцевих рітейлерів, збільшити ціни на готову продукцію на полицях відповідно до загальних тенденцій російського ринку молочної продукції. Як результат у звітному періоді співпрацю з деякими ключовими клієнтами було ослаблено або перервано.

Як вказали в "Мілкіленд", друга причина полягає в тому, що "Останкіно" зіштовхнулося з глибокими негативними наслідками кризи COVID-19 в РФ. Суворі карантинні заходи, введені російським урядом, а владою Москви в березні 2020 року, зокрема, містили закриття торгових центрів, обов'язкову самоізоляцію населення. Остання вимога спровокувала міграцію значної кількості жителів Москви з міста протягом періоду карантину. На тлі ситуації, що склалася, продажі "Останкіно" значно знизилися (більш ніж на 40% у вартісному еквіваленті в першому кварталі 2020 року у річному вимірі), що призвело до виходу EBITDA цієї дочірньої компанії у негативну площину.

Крім цього, 6 березня 2020 року Арбітражний суд Курської області РФ прийняв рішення ввести арбітражне управління на ТОВ "Курськ молоко", дочірнього підприємства Milkiland RU. Відтоді група втратила контроль над його діяльністю і фінансові результати "Курськ молоко" були включені в звітність групи тільки частково. Ця ситуація призвела до труднощів з виробництвом і продажем декількох SKU в асортименті продукції Milkiland в Росії, серед них бренди Dobryana і Latter. Нині керівництво групи прагне укласти договір про врегулювання заборгованості з кредиторами ТОВ "Курськ молоко".

Загалом EBITDA Milkiland RU склала EUR1,05 млн з від'ємним значенням проти EUR0,001 млн із позитивним у січні-березні 2019 року.

Milkiland EU в першому кварталі 2020 року повідомила про незначну позитивну прибутковість на рівні EBITDA - EUR0,014 млн у порівнянні з негативним показником EBITDA EUR0,41 млн у першому кварталі 2019 року у зв'язку із поліпшенням цінової кон'юнктури для продажу сухих молочних продуктів в ЄС і в усьому світі.

У першому кварталі 2020 року "Мілкіленд" продовжила розвивати свої продажі на нових експортних ринках. Milkiland Intermarket вдалося збільшити продажі сухих молочних продуктів у першому кварталі 2020 року на 20% в натуральному вираженні в річному обчисленні завдяки відновленню продажів відповідних товарів, вироблених польським дочірнім підприємством групи Milkiland EU на європейському ринку.

Як повідомлялося, "Мілкіленд" планує змінити місце реєстрації з Нідерландів на Кіпр. Компанія планує завершити процес зміни юрисдикції до кінця серпня 2020 року.

Група компаній "Мілкіленд" - великий виробник молочної продукції. Її виробничі потужності в Україні, Росії, Польщі можуть переробляти 1,33 млн тонн молока на рік. В Україні групі "Мілкіленд" належить 10 заводів, що виробляють широкий асортимент молочної продукції, серед них сири, свіжі молочні продукти і масло, які реалізуються під торговими марками "Добряна" і "Коляда". Також група має заводи в Польщі та РФ.

"Мілкіленд" у 2019 році отримав чистий збиток у розмірі EUR11,6 млн, що в 1,7 рази менше, ніж у 2018 році. Його виручка за минулий рік скоротилася на 5,2% - до EUR125,76 млн.

 

юв

ОСТАННЄ

Україна отримала $50 млн від Світового банку за проєктом у сфері охорони здоров’я THRIVE

Наступного тижня Україна завершить сезон відбору газу та зосередиться на підготовці до зими – ексміністерка енергетики

НБУ заперечив політичний тиск у справі перевірки банку Порошенка

IWG plc готує відкриття другого Spaces у Києві у 2026 році

Мінсільгосп США підвищив на 3,2% прогноз експорту Україною пшениці в 2024/25 МР

CRH може втратити в Україні активи на EUR100 млн через скасування судом дозволу АМКУ на покупку компаній "Дікергофф"

Виторг від реалізації підакцизних товарів у березні 2025р виріс - ДПС

Комісія першого конкурсу на нову генеруючу потужність відхилила пропозицію "Укрнафти" та ще двох учасників

Rozetka передать весь прибуток за продаж товарів "Біосфери" на відбудову зруйнованих складів

БЕБ може створити бібліотеку зразків тютюнової продукції для боротьби з контрафактом

РЕКЛАМА
РЕКЛАМА

UKR.NET- новини з усієї України

РЕКЛАМА