Для реалізації стратегії "Укрзалізниці" на 5 років потрібно близько 150 млрд грн

Для реалізації стратегії АТ "Укрзалізниця" (УЗ, Київ) на 2019-2023 рр. за базовим сценарієм необхідно близько 150 млрд грн інвестицій, повідомив директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики компанії Антон Саболевський в інтерв'ю онлайн-проекту УЗ "12 облич стратегії УЗ".
За його словами, найбільша частка в інвестиційному портфелі "Укрзалізниці" - кредитні кошти міжнародних фінансових організацій, зокрема Європейського банку реконструкції і розвитку (ЄБРР).
Перспективними напрямами залучення інвестицій, за його словами, є розвиток припортової залізничної інфраструктури, побудова логістичних терміналів на кордоні з Євросоюзом, рухомий вантажний склад.
"Припортова інфраструктура цікавить передусім власників вантажів, оскільки значна частина експорту перевозиться залізничним транспортом. Розвиток логістичних терміналів на кордоні з ЄС також цікавить експортерів, оскільки перевантаження вантажів в Україні дешевше, ніж в Європі. Інвестиції у вантажний рухомий склад цікавлять, з одного боку, виробників такої продукції, які зазвичай допомагають "Укрзалізниці" отримати доступ до пов'язаних кредитів, а з іншого - приватних операторів рухомого складу, які вкладають кошти в оновлення власних парків вантажних вагонів", - розповів Саболевський.
Окрім цього, перспективним напрямом залучення інвестицій він вважає розвиток пасажирських вокзалів.
"Сьогодні вже опрацьовуються пілотні інвестиційні проекти, потенціал окупності яких дуже високий", - уточнив Саболевський.
Водночас він зазначив, що через нинішнє державне регулювання тарифів більшість напрямів діяльності "Укрзалізниці", в які необхідно інвестувати значні кошти, не будуть рентабельними, тому такий підхід треба змінювати.
"На мою думку, належне впровадження євродиректив дозволить вирішити це питання", - зазначає представник УЗ.
За його словами, об'єктивно оцінювати привабливість та ризики, пов'язані з поверненням інвестицій, потенційним інвесторам допоможе підвищення прозорості діяльності окремих сегментів бізнесу під час реорганізації компанії.
Як повідомлялося, голова "Укрзалізниці" Євген Кравцов вважає, що закон "Про залізничний транспорт" має корелювати з планом реструктуризації УЗ, який буде представлено до кінця 2019 року. За його словами, ключовим механізмом реалізації стратегії "Укрзалізниці" на 2019-2023 рр. є реорганізація монополіста в кілька компаній відповідно до сегментів бізнесу.